TV 2 i økonomisk krise
Der er lagt op til kraftig revurdering af de tiltag, der er blevet lanceret inden for de sidste par år på TV 2 efter endnu en nedjustering af 2007 resultatet. Seneste nedjustering på 175 millioner kroner bringer TV 2 på et forventet underskud for 2007 på 55-75 millioner kroner. Oprindeligt lød budgettet for 2007 på et overskud mellem 170-180 millioner kroner. Der er ingen tvivl om at hovedårsagen til problemerne er at der har været for optimistiske forventninger til reklamesalget under den gamle ledelse plus at de nye aktiviteter - TV 2 Radio, TV 2 News, TV 2 Sport - har været dyrere at lancere end forventet.
Dermed er der for alvor lagt op til sparerunde i TV 2 mediehuset. Alt tyder på at væksten i reklamesalget kommer til at falde i år og dermed skal den nye ledelse i TV 2 drosle ned på omkostningerne. Det kommer på et uheldigt tidspunkt, da der er behov for investeringer i specielt hovedkanalen for at øge seertallene og dermed sikre et attraktivt kommercielt produkt. Set fra vores side er det stærkt påkrævet at der investeres i TV 2 kanalen, da produktet gennem det sidste år er blevet ringere og dermed risikerer TV 2 at miste markedsandele i 2008, hvilket kan skabe en negativ spiral for hele TV 2 huset, da det stadig er hovedkanlen, der trækker hovedparten af den samlede økonomi. Umiddelbart vil lyset dermed rette sig mod randforretningerne, hvilket kan gå ud over f.eks TV 2 Radio.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar