Biografreklamer digitaliseres i 2008
Nu sker det endelig. Efter at biograf reklame er blevet digitaliseret i de fleste andre lande sker det nu også på vores hjemlige marked. Fra den 28/12 2007 bliver biografreklame i Danmark digital. Digitaliseringen af biografreklame betyder en kvalitetsforbedring af visningen og en øget fleksibilitet som giver en række muligheder for annoncørene. Materialet er reduceret til en digital fil, hvilket betyder kortere - og billigere - vej til markedet i forhold til de nuværende filmruller som har skulle køres fysisk ud til de enkelte biografer. Ved at materialet styres fra en central server giver det mulighed for at styre hvilke biografer spottet vises i og ved hvilke filmtitler. DRF (Dansk Reklame Film) har indført nye indkøbsmetoder. Fra den 28/12 bliver det muligt at købe på genre og målgruppe. Starcom forventer at digitaliseringen af biografreklamer kan løfte biogramarkedet i 2008 som det er sket i andre lande. Fleksibiliteten gør mediet interessant for helt nye annoncører som hermed får mulighed for at bruge et stærkt kvalitativt medie. Der er forventning om 15% vækst i omsætningen for 2008.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar